Yuma 4×4

Media and Communications

Ad Astra – recenzija ili OSVRT na film

Ad Astra – recenzija ili OSVRT na film

Pozdrav i dobrodošli u osvrt!
Danas pričamo o ‘Ad Astri’. Za razliku od većine drugih filmova koje sam gledao ove godine, ovdje nije riječ o nekom superherojskom filmu, nije riječ o nastavku, o nekom rebootu ili da je ovo možda dio nekakve franšize, ne. Ovo je originalan film. Čini mi se da je rađen po originalnom scenariju: Nisam našao nigdje da je adaptacija neke knjige, predstave, igrokaza ili nešto četvrto. Svoja stvar! Vrlo velika rijetkost u 2019.g. priznat’ ćete. Lijepi Brad Pitt nam ovdje glumi astronauta koji je full dobar u onome što radi. Jest’ da čovjek ima neke svoje probleme koji nisu baš bezveze, ali zato što je full dobar u tome što radi dobije poseban zadatak. I to je sve što ću vam reći o radnji filma, želim da sve otkrijete sami. Jeste da će osvrt ovdje biti jako teško zato za napraviti, ali potrudit ćemo se. Zato smo tu, ne? Osim njega od poznatijih lica još možemo vidjeti i Tommy Lee Jonesa i Donalda Sutherlanda i par ljudi iz ‘Orange Is the New Black’ ako sam dobro primjetio i to je to. Kako god, glavni fokus i većinu vremena provodimo sami sa Brad Pittom. Odnosno njegovim likom. Većinu vremena ovo je čisti SF, tu i tamo se desi neki izletić u fantaziju, pogotovo pred kraj kad se dešavaju stvarno nevjerojatne stvari, ali te ”nedostatke” ću jako lako oprostiti jer mi se film jako svidio. I bez obzira što imamo solidan broj likova ovdje atmosfera je cijelo vrijeme jako komorna, jer smo fokusirani isključivo na našeg glavnog junaka.
I time se dodatno ‘ajmo reći naglašava njegovo psihološko stanje. I nemojte misliti da zato nema akcije, akcije ima i tih par sekvenci su jako dobro napravljene. Međutim, to nije najvažnija stvar, najvažnija stvar je da provodimo vrijeme sami u nekakvim kabinama svemirskih brodova sa Brad Pittom, odnosno sa njegovim mislima. Tako da, da: ovaj film ima jako puno naracije jer ne znam kako biste drugačije mogli čitati nečije misli. Svemir se pokazao kao super mjesto radnje za ispričati tu priču, međutim onime čime ja baš nisam zadovoljan i što je po meni glavni problem ovog filma, meni… Je njegova izravnost, preizravan je, predirektan je, sve je servirano, sve je na izvolte. Ne moraš uopće ništa razmišljati.
Što je najgore film vizualno uspijeva skroz iskomunicirati to
psiho-fizičko stanje likova. Kroz izbor boja, kroz kompoziciju, kroz montažu, međutim, ti sve te podatke koje već gledatelj može upiti vizualno duplaš sa naracijom. I po meni je tu većinom, ne većinom ali često je ta naracija zato nepotrebna. S druge strane, mogu razumjeti, radiš film, Amer gleda: ”O vidi Brad Pitt mi glumi, idem gledat’ film sa Brad Pittom.”. Ne želiš da se Amer osjeća glup pa onda lijepo mu sve to dodatno objasniš da ne bi bilo: ”Nismo znali”. I vjerujem da je to bio slučaj, samo nitko to neće reći, jer nitko ne želi nikoga uvrijediti danas. Nadam se da se niste uvrijedili ovime. Inače, krajnja poruka je jako lijepa i jako humana. I ja sam je shvatio na jedan način, Režiserka ju je shvatila na skroz drugi, malo na većim razinama, ali ona tako ide, ona je na većim razinama. Tako da, uzmite si par frendova, pogledajte film, popijte par pivica… Pet, šest, sedam, osam… I malo raspravite o tome. Mislim da će vam biti interesantno kako će različiti ljudi iz istog filma zaključiti različite stvari. Eto, toliko o tome… Atmosferom me jako podsjetio na ‘Moon’ i ‘Sunshine’. I ako niste gledali neki od ta dva filma, odmah idite gledati… Dobro ne odmah, pogledajte prvo ovaj video… Ostavite lajk, pa pogledajte ‘Moon’ i ‘Sunshine’, pa se vratite pa se u komentarima zahvalite. Jer su filmovi odlični.
Ovdje je budžet bio nekih 90 mil. dolara šta nije malo, ali je ograničeno i na momentima se vidi. Znači, najviše je utrošeno na prikaz tih prekrasnih svemirskih pejzaža, i to stvarno izgleda spektakularno. Definitivno je najljepši dio filma. I naravno, Brad Pitt je skup isto. On košta, iznenadili biste se. I jasno se vidi ovako jedna ljubav prema
‘2001.: Odiseja u svemiru’. Jer bilo tko tko radi SF film ja mislim da želi dati nekakav svoj mali hommage tom remek-djelu Stanley Kubricka. I što želim reći? Znači štedilo se na setovima: Setovi su, pojedini setovi su dosta asketski i onda se pribjegava trikovima kao što su zanimljive teksture na njima i projekcije na njihove zidove da bi ih se učinilo zanimljivima. I u biti vi za tako relativno malo novaca dobijete u biti full zanimljive setove. Samo eto… Ja sam to primjetio i sad sam vam vjerojatno upropastio malo doživljaj i oprostite mi na tome. Inače, nisam vas pitao: Koji je vama omiljeni SF film?
I to mi isto napišite u komentare. Star Wars se ne računa, naravno. Brad Pitt se opet pokazao kao super, super glumac i jako mu je dobro legla ova uloga. Tu sam mogao još eventualno zamisliti Ryan Goslinga. Te likove sa puno stoicizma u sebi, jako mu dobro stoje. Očito to radi i Brad jako dobro… S time da je Ryan ipak tu… Ryan je ljubav, šta da vam kažem… Bez obzira na to neki drugi glumci ovdje vjerojatno bi ispali jako dosadni i na račun njih cijeli ovaj film bi se vrlo lako raspao. Ovdje to nikako nije slučaj, Brad Pitt ima svoju karizmu, ima taj magnetizam i veliki talent. I ja dva sata nisam mogao skinuti oči s njega. #nohomo Malo homo. Hvala što se došlo do ovdje sa videom,
like, Cher i subscribe ako još niste. I posebna hvala mojim donatorima na PayPalu i Patreonu. Ekipa hvala vam puno od srca. I evo ako želite još na extra neki način podržati kanal to možete napraviti kupnjom slatkog, slatkog mercha koji dolazi u ovoj extra Osvrtnik plavoj boji. Tako da, navali narode, link vam je u opisu! Ovo je jedan fini, meditativni, kontemplativni SF. Lijepo je skrojen, nije prekratak, nije predug. Apsolutno je gledljiv. Malo je preočit, ali tako je to valjda kada radiš film za američke mase. S time se jednostavno moramo pomiriti.
Ako ste fan SF-a, ako ste fan tog žanra apsolutno se dajte nagovoriti otići pogledati ovaj film. Mislim da vam neće biti žao. Nije sad to nekakvo remek-djelo, genijalnost koja će vas izuti iz cipela od oduševljenja, ali daleko od toga da je loš. Ja isto ne vjerujem da ću ga gledati opet, ali mi je jako, jako, jako drago da sam ga gledao u kinu. Po meni: Good sh*t!

51 thoughts on “Ad Astra – recenzija ili OSVRT na film

1. Najdraži SF sigurno 2001: A Space Odyssey, treba dodati kako svaku godinu već dugo imamo dobar i to jako dobar SF:
    2019 Ad Astra
    2018 Annihilation
    2017 Blade Runner 2049
    2016 Arrival
    2015 The Martian
    2014 Interstellar
    2013 Her
    Treba još spomenuti Ex Machinu za 2015.

2. Jedava čekam pogledati film. Što se mene tiče, od SF fimova sam uživao uz novu Planet of the Apes trilogiju, Martian mi je bio dobar, ali omiljeni mi je vjerovatno stari dobri E.T.:)

3. Odličan video samo tako nastavi. Mene film nije privukao i da odgovorim na pitanje koji mi je najdraži znanstveno-fantastični film a to je Back to the Future (1985.) , Iron Man (2008.), Alita: Battle Angel (2019) , Avengers: Endgame (2019) , Spider-Man (2002..) , Superman Returns (2006) , The Incredible Hulk (2008.) , Justice League (2017) , Ant-Man (2015) , Terminator Genisys (2015).

4. Interstellar for the win…
    Jucer gledao ad astru i mogu ti rec ocekivao sam nes zanimljivije, fkt mi je glupost kak sam odjenaput imamo ljude koji su poceli zivjet na mjesecu i marsu.
    Jos veca glupost mi je ta sta roy pokusava doc do svog tate i na kraju tommy glumi 5 min scenu i umre
    BTW ja nisam skuzio ko je na kraju pusto te zrake na zemlju i zas, fkt nisam skuzio film uopce, bio je previse tezak.
    Scene koje su mi bile zanimljive kad prolazi kroz prsten neptuna i par scena di se vide nase planete, svemir itd.
    Ne bi ga gledo ponovno i fkt mi nije bio nes previse zanimljiv ne znam zas.
    Inace sam veliki fan SF filmova, najdrazi Arrival, The Martian, Interstellar

5. Odlicno, taman sam se dvoumio ici ili ne ici gledati, sada znam da cu ici 🙂 a Moon i Sunshine su genijalni i soundatrack iz oba filmova van ovog svijeta. A naj SF film, ne mozes odabrati samo jedan pored Interstellar, Oblvivion, Edge of Tomorrow, Inception, Contact, Snowpiercer, itd.

6. Samo nastavi sa ovim quality contentom, svaka čast na uređenju studija i svakom detalju, samo čekamo trenutak kad će kanal buknuti sa pregledima. 😁

7. Definitivno mi je najdraži SF Interstellar, ali i općenito gledajući. Film me toliko očarao da ne znam hoće li ga išta skinuti s moje liste najboljih filmova.

8. The Thing (1982) ili ti po prijevodu Stvor meni ostao u pamecenju valjda kao klincu jos mi je uvjek super film …Prometheus i nastavak su mi ok ….

9. Sto se tice SF-a
    1. Interstellar
    2. Matrix
    3. 2001: A Space Odyssey
    4. Close Encounters of the Third Kind
    5. Inception
    6. Alien 2
    7. Terminator 2
    8. The Martian
    9. Arrival
    10. Blade Runner

Naravno posebno mjesto zauzimaju fransize Star Wars, Star Trek, Back to the Future.

10. Vrh klip. Malo ali samo sekundicu mi je muzika u klipu bila prenapadna, ne bi mi smetalo da je sekundu tisa bila. Ne znam jel do uređaja na kojem gledam, ovo nije kritika nikakva samo eto. Vrh sve! Poz

11. Interstellar je najbolji sf ikad,nakon tog par mjesta nitko,pa onda oni razni arrivali,marsovci itd….btw. neznam kak gravity spada među sf filmove?? Pa više ga.fantastike i nerealnosti u brzim i žestokima,nego u gravity…znači,ako jw radnja u svemiru,odma je sf?? Wtf??

12. Naj SF movie po meni jeste Alita Battle Angel. Film koji me najvise odusevio ove godine definitivno-cak i vise nego Endgame. Cameron je opet izdominirao u svakom mogucem pogledu. Najjaci je i to je to

13. 5,6,7,8 bi bilo dovoljno da se svi za stolom pofajtamo zbog radnje filma i kako je svaki od nas dozivio film,hmm,ovaj vikend v kino pa onda na pijacu….inace odlican osvrt sve receno kratko,jasno,najbolji SF 2001 Odiseja u svemiru(kad sam prvi put pogledao film izuo me iz cipela, doslovno, bas ima nesto posebno u tom filmu) i Ghost in Shell 2017 (neznam da li se racuna ali ima mi taj jedan touch,neznam kako da se drukcije izrazim,mogu ga uvijek pogledat i uvijek mi je odlican)….Ako se ghost ne racuna onda Interstellar

14. Scenario je neka vrsta adaptacije knjige "Srce tame" pisca Dzozefa Konrada po kojoj je Kopola snimao Apokalipsu danas. Mada ni Apokalipsa ni Ad Astra nisu direktne adaptacije jer se radnja knjige dešava u Kongu 1890. godine a Apokalipsa je smeštena u Vijetnamski rat (a i nema baš mnogo veze sa knjigom). Međutim i Apokalipsa i Ad Astra imaju istu tematiku kao i knjiga i donekle isti odnos likova, samo što u knjizi glavni lik plovi uz reku Kongo, u Apokalipsi ovaj plovi uz reku u sred Vijetnamskog rata a ovde Bred Pit "plovi" u svemir na kraj sunčevog sistema

15. Jos manje od 1.500 subscriptions i Osvrtnik ce imati zasluzenih 10 k pretplatnika.
    Vjerujem da bi se to moglo dogoditi do kraja ove ili pocetkom sljedece godine.
    Osvrtnice, samo naprijed ovako kako ste do sada radili.

16. Svaka čast za osvrt. Ja sam upravo iz kina i pogledao sam film. Iskreno, nisam zadovoljan. Gluma Brad Pitta je fantastičana, efekti su fantastični ( vizualni i zvučni) ali nedostaje plot. Po meni radnja nije dovoljno razrađena i neke su stvari isto kao nabacane. Dijalozi kojih slabo i ima nisu bas najbolji. Interstellar mi je najbolji scfi film ikada. A ovom sam dao ocjenu na IMDB 6/10 . Pozz

17. Hoću da gledam al me moja "režiserka" zeza već par dana, moraću sam otići, samo se plašim da nakon par sati sa Bredom Pitom ova moja ne dobije nogu 😁😁😁

18. SFovi…Dark City, Bladerunner (original), Gattaca, Star Trek (serije i poneki filmovi), Moon, Arrival, Contact…i sigurno jos puno naslova kojih se nisam sjetio.

19. Poz osvetnice hocu rec osvrtnice,pogledat cu ali ne u kinu.Precjenjen glumac i precjenjena ljepota al Boze moj moje mišljenje.Naj film Sf ikad Bladeruner znaci od glumaca,glume ma povjerujem da ce zbilja tako biti.Gl.glumica divna i ta kemija izmedju njih ma filmcina…..o pogledaj Loganov bijeg je starudija ali super lp o nastavi tako

20. Psihodelicno smece od filma, depresija na vrhuncu, glazba u filmu turobna do bola taman za smak svita.prica bezvezna ,akcija 0… jedno veliko smece depresivno…..

21. Film mi je neka 7-8 ali je po meni poslao 2 snažne poruke :
    Ljubav prema nekome prelazi sve distance i granice.